Minu foto
Nimi:

4.3.07

EL

Hommikune ärkamine oli jube, oleks pärast eilset maganud ilmselt lounani. Nägin miskipärast unes, et olen Jaak Mae hooldusmees ja jooksen tema korval. Ilmselt oli see eilsest jooksmisest:). Kursus algas hommikul 0830, vaatamata sellele, et on pühapäev. Esimeseks lektoriks oli ammusest tuttav Wolfgan ning tuntud oma headuses, suutis ta ka asja käima tommata. Konservatiivsele Saksamaale omaselt on siin koik asjad sama moodi nagu 2005, absoluutselt koik kusjuures. Tutvusin tasapisi ka kursusel osalejatega, koik on mulle voorad. Minu meeskonnas on ka üks inglane - James. Rääkisin talle oma eelmise koolituse seiklusest praktilisel harjutusel, kus mind voeti pantvangi ja hiljem "maha lasti". Toona oli meie grupi juhiks ka inglane, kelle nimi oli Garry ja kes töötas Londoni politseis. Selgus, et Garry ja James on sobrad ning Garry on seda lugu talle kordi ja kordi rääkinud. Maailm on ikka toesti väike. Tänaseks töötab Garry Bagdadis.
Kogu päev oli täis EL temaatikat, kuid siinsed lektorid oskavad asja serveerida. Avastasime päris mitu huvitavat momenti, millele tuleb ka Eestis moelda. Näiteks on selgusetu kindlustusmakse voimalik tasumine missiooni ajal. Juhul, kui midagi juhtub, siis kes maksab kompensatsiooni. Antud hetkel olen näiteks mina kaetud kahe kindlustusega: tööandja poolsega ja missiooni korral lisandub ka EL.
Alustasime ka praktilise harjutusega, mis läbib koiki päevasid. Teemaks on üleujutus Poolas. Olen seal käinud ka kahel praktilisel oppusel ja nüüdne tundub asjade loomuliku jätkuna. Igaljuhul tootab huvitav tulla ja juba on ka tekkinud moningaid ideid, mida saaks Eestis rakendada.
Ilm on siin fantastiline, kraade küll ei tea aga oues vois käia T-särgiga.