Minu foto
Nimi:

28.9.09

See ei ole võimalik


Reis Inglismaale oli närviline. Lennuki vahetamiseks Riias jäi 20 minutit, kohe kui Tallinna lennukist terminali sain, kuulsin kuidas monotoonne näishääl palus kõikide reisijate kuuldes Mr. Gert Tederil Londoni lennukisse minna. Ma mitte ei läinud vaid jooksin. Oma õnneks märkasin, et veel paar eestlast lippas koos minuga ühes suunas. Olin täiesti kindel, et sellise tempoga lendu vahetades kaotan oma pagasi. Terve tee planeerisin, kuidas Inglismaal hakkama saada seljas olevate riietega. Gatwicki lennujaamas sain õnneks teada, et kogu minu planeerimine oli olnud täiesti asjata, kott saabus mööda pagasilinti. See oli ilus vaatepilt ja taaskord sõlmisin lennudusega rahu. Brittidele omase korrektsusega oldi mul ka vastas. Seekord oli tegemist 2 kuud tööl olnud tuletõrjujaga, kelle suhtumises õhkus austust ja lugupidamist kaugelt maalt saabunud võõra suhtes. Veider oli see, et ta töötab Eastleigh tuletõrjes ja mina tunnen märksa enam tema kolleege.
Eastleighis oli spetsialistide üritused juba alanud. Eriti ei tormanud, sest plaanide järgselt pidin aktsiooni asuma järgmisel päeval. Läks aga veits teisiti. Hotellis jooksin kokku Peteriga, kes oli minu vastuvõtja ja hetkega olin liitunud töörühmaga, mis tutvus tänapäevaste päästetööde juhtimise tehnoloogiatega. Oma tuuril nägin ka kahte kamraadi, Dave ja Keithi ning kõige otsa ka ühte kolleegi USA-st, kellega koos olin Jerevanis. Maailm on väike. Tulles tagasi päästetööde juhtimise tehnoloogiate juurde, siis valitseb trend, kus kasutatakse palju kaameraid, kuvareid ja töökohti juhtimisbussides. See on uskumatu, kui kaugele tehnoloogiad arenenud on. Näiteks võib tuua ühe lihtsaima skeemi:
- sündmuskohale paigaldatakse kaamera, mis saadab otsepildi päästetöödejuhile juhtimisbussi;
- selliselt saab PTJ pidevalt infot toimuvast ja kaob igasugune vajadus sündmuskohal tükk tüki haaval infot koguda;
- suurema sündmuse korral on võimalik kaamerapilt edasi saata juhtimiskeskusesse. Selliselt näevad kõik päästetööde juhtimisse kaasatud tegelased sama pilti ja mis kõige tähtsam, saavad asjadest ühte moodi aru.

Tuleb tunnistada, et meie päästetööde juhtimise tehnilised lahendused tunduvad hetkel museaalid. Samas, kui tagasi mõelda, siis aastal 1998 soetas Päästeamet juhtimisbussi, mis sarnanes väga siin nähtutega, kuid tänaseks on need inimesed lahkunud (lahti lastud) ja kogemusteta spetsialistid hankinud terve p...se täie maastureid, mis kõlbavad sõita aga ei sobi absoluutselt juhtimistööde läbi viimiseks. Taaskord keerati tark algatus lolluse tipuks.