Minu foto
Nimi:

25.3.09

Harjutust alga


Õppuse algus. Sellist tüüpi õppusel on kaks suunda: 1. valmistada ette riik abi vastuvõtmiseks ja 2. harjutada rahvusvahelisi päästemeeskondi töötama INSARAG standardi järgi. Kuna hiiglaslikke õppuseid on raske korraldada, siis kutsutakse kohale eri riikide esindajad. Riigipiiri ületus mängitakse läbi reaalselt. Katastroofi piirkond seevastu simuleeritakse suurte fotode abil. Reaalselt pannakse püsti ka kogu tööde juhtimisstruktuur, nii kohalik kui ka rahvusvaheline.
Kogu EXCON (EXercise CONtrol) sõitis õppekeskusesse, mina ja Brendon koos bussitäie
"kangelastega" lennujaama. Jah, mul oli õigus, alustasime seal jälle selgitustööga, miks me siin õieti oleme. Piiriületus ja RDC (Reception and Departure Centre) loomine läks hästi, kui välja jätta tõsiasi, et kogu arvuti ja interneti varustus maha unustati. Pärast juhi vahetust INSARAG sekretariaadis on palju asju alla käinud. Kogu selle kammajaa juures saime joosta terminaali ustest sisse-välja. Selle harjutuseosa lõppedes olin saanud endale uue ameti - olin tõlk Valgevene meeskonnale. Venekeele tõlk ja mitte eesti keelest, vaid inglise. Nad vajasid tõesti abi, sest inglise keele oskus oli neil nulli lähedane ja armeenia keele oskus null. Minu kesine venekeele oskus pandi tõsiselt proovile aga saime ilusti hakkama. Kurb oli mõelda, et sellid istusid kogu eilse päeva , saamata peaaegu mitte millestki aru.
Harjutuse edasine kulg ei olnud just eriti keeruline. Aitasin Jurit ja Rolandit, mängides kõikvõimalikke rolle ja muidugi tõlgitöö.
Õhtul oli väga oluline kohtumine Dave´i ja Brendoniga, mille teemaks oli EDRT INSARAG-i poolne klassifitseerimine. Meil on selle protsessi kohale kogunemas tumedad pilved. Väga raske oli rääkida, õigemini kuulda, mid aräägitakse, sest selles restoranis oli live muusika - lauldi ooperi aariaid.
Viimase üritusena käisime Jurkaga "ARARTI" ostmas.