Minu foto
Nimi:

13.1.10

Maavärin Haitil


Öösel saabusid esimesed SMS-id läbi GDACS võrgu, et Haitil on toimunud mitu tugevat maavärina tõuget, tugevaim neist 7,2 Richteri järgi.Esialgu nagu ei mõelnud selle peale, sest Haiti on liiga kaugel, et Eesti peaks oma päästemeeskonna reageerima panema. Kella 0900 paiku olin saanud em@ili, kus paluti ülesanda ennast Euroopa Liidu Kodanikekaitse Mehhanismi ekspertidel, kes on võimelised Haitile reageerima Euroopa Liidu hindamismeeskonnas. Natuke mõtlemist ja andsin ennast üles. Päev läks edasi väga loomulikku rada pidi kuni kell sai 1300. Helises telefon ja numbri järgi kusagilt Euroopast. Esimese hooga nagu ei mõelnudki, et see kõne tuleb Brüsselist ja küsitakse, kas olen võimeline olema kl 1800 juba seal nende juures. Just seda aga küsitigi. Ei osanud esimese matakaga muud öelda, et peab lennuplaane uurima. Sellega oldi lahkelt nõus ja kästi tagasi helistada. Tegin kiire kõne Jevgenile ja palusin uurida lennu aegasid. Vaim hakkas tasapisi valmistuma eesootavaks ja selge oli, et kõik lähiaja toimetused Eestis on ilmselgelt hukule määratud. Nii läkski, helistasin tagasi Brüsselisse, sest saadud info põhjal läheks lennuk samal õhtul kl 1820. Brüsselisse jõuab see küll hiljem ehk siis kell 2000 LT, aga mis teha. Reageerimise kiirus oli niigi ületanud kõikmõeldavad ajad. Ei läinudki palju aega, kui saabus SMS, mis teatas, et olen arvatud EL hindamismeeskonda ja minu lennukipilet ootab mind Tallinna Lennujaamas. Oi kurat, kui kiire hakkas. Sellisel puhul tuleb samaaegselt asju pakkida, tegeleda kodu asjade korraldamisega ja lisaks muuta kogu tööplaan Eestis. Tuli see mul hästi või halvasti välja, seda ma ei tea. Igaljuhul 1820 istusin lennukisse, sihiks esmalt Brüssel, kus meie meeskond kogunes ja sealt edasi juba Haitile. Kõik läks plaani järgi, maandusin õigeaegselt ja Brüsselis oldi ilusti vastas. Sõitsime taksoga sama lennuvälja teise otsa, kus asub Belgi õhuvägi, pidime lendama koos Belgia BFAST meeskonnaga ja Belgia Õhujõudude lennukiga. MIC meeskonda kuulusid Arthur, Terry, Sofia, David, mina ja meie TL. Tehti väga kiire instruktaaz, jagati välja malaroni tabletid ja asusime lendama suure Airbus A330 300 pardal. See oli suur lennuk ja lendamine igati OK, sest äriklassi toolid on mugavamad kui teised. Natuke nuppude klõpsimist ja toolist sai voodi. Vaim oli nii väsinud, et kukkusin kohe ära, kui horisontaali sain.